poniedziałek, 7 marca 2016

Jak wybrać bank ?


Oszczędne poniedziałki - tydzień 4

Który bank jest odpowiedni? Czym się różnią? Jakie minimum powinien spełniać dobry bank? Czy konto i karta mogą być darmowe?

Wiele osób myli pojęcia darmowe konto z darmową kartą. Instytucje finansowe mają różne sposoby na pobieranie opłat od swoich klientów (czyli nas). Ja jeszcze nie dawno płaciłem za kartę 5 zł miesięcznie, bo nie spełniałem warunku (Płacić kartą na kwotę 100 zł miesięcznie). Jestem studentem, więc raczej robię zakupy za 20-50 zł. Jak łatwo obliczyć rocznie 60 zł wydawałem na kartę.
Na szczęście zrezygnowałem i nie ponoszę już opłat, a nawet zarabiam. 

Ty też możesz !




Tydzień temu pisałem, jak kupować taniej [LINK]. Wspomniałem, o tym, że wiele osób nie kupuje w Internecie, ponieważ nie posiadają własnego konta. Dlatego powiem wam, czym się kieruję przy wyborze banku. Od razu uprzedzam, nie jestem doradcą finansowym. Przede wszystkim unikam opłat gdzie tylko się da, a do tego lubię wygodę.


Co według mnie dobry bank musi oferować:


  1. Darmowe konto
  2. Darmową kartę
  3. Bezpłatne wypłaty z wszystkich bankomatów
  4. Darmowe przelewy

Długo zastanawiałem się, czy zdradzić wam gdzie posiadam aktualnie konto. Jednak postanowiłem, że skoro dla mnie jest dobre, to nie ma co ukrywać. A więc mam otwarty rachunek 360 Student w Banku Millennium.


Jakie muszę spełnić warunki ?

Konto 360 Student (tak naprawdę może mieć każda osoba do 26 roku życia):
  • Co najmniej raz w miesiącu zapłacić kartą na dowolną kwotę. 
(Nawet za gumę kulkę w sklepie czy bilet autobusowy).
Ja często płacę zbliżeniowo, więc nie odczuwam nawet, jak spełniam ten warunek.

Gdy ukończymy 26 rok życia, automatycznie nasze konto zmieni się w zwykłe 360.


Konto 360 dla wszystkich:
  •  Co najmniej raz w miesiącu zapłacić kartą na dowolną kwotę.
  •  Musi być wpłata na konto minimum 1000 zł miesięcznie. 
(Np. Wypłata), Jeżeli dostajemy wypłatę do ręki, to wystarczy, że sami wpłacimy na konto co najmniej 1000 zł, a potem możemy sobie wypłacić.


Co, jeżeli nie spełnimy tych warunków?


360 Student:
Jeżeli przez miesiąc nie będzie dokonana jedna transakcja kartą to obowiązuje nas poniższy cennik. Natomiast, gdy w kolejnym miesiącu dokonamy zapłaty kartą, to znów mamy wszystko za darmo.

Przez miesiąc płacimy:

  • 4 zł - za kartę
  • 0 zł – za wypłatę z bankomatów Millennium
  • 1 zł – za wypłatę z bankomatów BZWBK
  • 5 zł – za wypłatę z pozostałych bankomatów
Konto 360
Jeżeli przez miesiąc nie będzie dokonana jedna transakcja kartą i wpływ minimum 1000 zł na konto to obowiązuje nas poniższy cennik. Natomiast, gdy w kolejnym miesiącu dokonamy zapłaty kartą oraz będzie wpłata minimum 1000 zł to znów mamy wszystko za darmo.

  • 8 zł – za konto
  • 7 zł – za kartę
  • 0 zł – za wypłatę z bankomatów Millennium
  • 1 zł – za wypłatę z bankomatów BZWBK
  • 5 zł – za wypłatę z pozostałych bankomatów



Dodatkowe usługi, z których korzystam:



  • Konto oszczędnościowe – tam wrzucam środki, z których nie korzystam. Oprocentowanie zależy od aktualnych promocji. Wiem, że w tym momencie wynosi 2,7% w skali roku od 1000 do 50000 zł. Czas trwania promocji to 3 miesiące, potem jest oprocentowanie stałe 0,8%. Wypłata z takiego konta jest możliwa w każdej chwili, więc pieniądze mamy pod ręką. Zawsze pierwsza wypłata w miesiącu z tego konta jest darmowa, każda kolejna kosztuje 7 zł.
  • Zlecenia stałe – są darmowe. Ustawiłem sobie, aby każdego 3go dnia miesiąca robił się automatycznie przelew na konto za Internet i Telewizję.
  • Doładowanie Konta – Wpisuję swój numer telefonu, kwotę doładowania i w ciągu kilku sekund pieniądze są już na mojej karcie SIM.

Mój bank ma też promocję dla osób polecających.

Jeżeli zdecydujesz się otworzyć konto z tego linku, dostaniemy po 60 zł. (Ty i ja)


UWAGA ! – tutaj nie zakładasz konta przez Internet. Na tej stronie tylko wybierasz rodzaj konta i wypełniasz swoje dane, aby skorzystać z promocji. Dalsze postępowanie w założeniu konta odbywa się w oddziale Banku lub przez kuriera.





Promocja trwa do 30 kwietnia 2016. 

Premie wypłacane są najpóźniej 10 czerwca 2016.

Michał z Livesmarter.pl opisuje promocje bankowe, podpowiada jakie konto najlepiej wybrać i w którym banku. Zapraszam was na jego stronę, gdzie jest kalkulator, który obliczy jaki bank najlepiej do was pasuje. 


Jeżeli macie jakieś problemy z założeniem konta lub nie możecie się zdecydować, które wybrać, możecie śmiało do mnie napisać ;)

W sklepach częściej płacicie kartą czy gotówką ?

Sprawdź też:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz